Sabtu, 06 Desember 2014

SERTIFIKAT HALAL -SHAKLEE

Produk Shaklee telah mendapatkan sertifikat HALAL oleh Islamic Services of America (ISA). Berikut penjelasan mengenai Serifikat Halal ISA:

“Halal certifiers in the USA are many, but very few are internationally recognized. Islamic Services of America (ISA) is unique in that it is recognized as a legitimate certifier for products and ingredients requiring Halal certification worldwide. To gain access to worldwide markets and ensure your company’s success, get your Halal certification from a source globally recognized in over 70 countries – I.S.A. I.S.A. has been recognized by LP POM-MUI, AIFDC-ICU, MUIS, Jakim and D.V.S. in Malaysia since their inceptions. Southeast Asia represents the world’s most stringently enforced Halal standards. Their continuous recognition demonstrates I.S.A.’s commitment to the highest Halal standards while simultaneously making the certification process as seamless as possible for businesses.”

Jadi anda tidak perlu khawayir untuk mengkonsumsi produk dari Shaklee, karena tingkat kehalalannya terjamin.

Rasulullah SAW mengingatkan umatnya supaya sentiasa berhati-hati dalam masalah berkaitan makanan dan minuman yang dikonsumsi. Hadis dari Nukman bin Basyir r.a., katanya: Aku mendengar Rasulullah SAW. bersabda yang bermaksud:
“Sesungguhnya perkara yang halal itu adalah sesuatu yang nyata dan demikian juga yang haram adalah nyata, (telah dijelaskan oleh Allah dan Rasul-Nya) namun terdapat di antara kedua-duanya (halal dan haram) itu perkara yang kesamaran (syubhat) yang mana tidak diketahui oleh ramai di kalangan manusia. Maka barangsiapa yang memelihara dirinya daripada mengambil perkara-perkara yang syubhat, maka terpeliharalah agamanya dan kehormatannya. Dan barangsiapa yang melibatkan diri pada perkara-perkara syubhat berarti ia melibatkan dirinya pada perkara yang haram”.
 (Riwayat Bukhari)